Chociaż jakość oferowanych produktów czy usług jest bardzo ważnym dla sukcesu firmy elementem, w przypadku konkurencyjnych branż może być po prostu niewystarczająca. Duże firmy mają zazwyczaj tę przewagę, że są rozpoznawane przez konsumentów, a ich marka już coś znaczy. Niektóre firmy znane są z innowacji, inne z działalności charytatywnej. Takie konkretne cechy przyciągają pewne typy odbiorców, dlatego jeżeli zarządzasz rozwojem firmy, zainteresuj się tematem budowania świadomości marki.

Reklamy

Jedną z metod rozwoju świadomości marki jest oczywiście reklama produktów lub usług. Trzeba robić to jednak z pomysłem, ponieważ Twoja konkurencja również to robi. Żeby reklama została zapamiętana przez szerokie grono odbiorców, powinna być skierowana do konkretnej grupy osób oraz wyróżniać się na tle innych. Zachowaj jednak zdrowy rozsądek i umiar. Szokująca czy kontrowersyjna reklama może zostać zapamiętana na długo, ale niekoniecznie w dobry sposób. Jeżeli zlecasz reklamę zewnętrznej agencji, kontroluj jej działania. Właściwa kontrola i osobista akceptacja końcowego efektu, może uratować Twoją firmę przed złą sławą. Z kolei pozytywne elementy warto podkreślać i opłaca się je pokazywać światu.

filmy korporacyjneFilmy korporacyjne

Ten sposób budowania świadomości marki nie jest reklamą konkretnego produktu czy usług, ale firmy jako całości. W filmie korporacyjnym możecie przestawić Waszą działalność podstawową lub charytatywną, kulturę pracy czy misję. Reklama tego typu ma za zadanie przestawić firmę w pozytywnym świetle i ukazać jej mocne strony. Dzięki temu, zarówno Wasi klienci, jak i potencjalni pracownicy będą mogli ją poznać, pozytywnie skojarzyć i zapamiętać. W zależności od typu firmy i aktualnych celów, film może przedstawiać działanie firmy od wewnątrz, proces produkcji, zadowolonych pracowników i korzyści płynące z ich pracy lub prospołeczne działania, świadczące o odpowiedzialności oraz moralności. Zdecydowanie przyjemniej kupuje się produkty od firmy, która zajmuje się dodatkowo recyklingiem lub wykorzystuje produkty naturalne niż od takiej, która wylewa ścieki do rzek. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu filmów korporacyjnych, zajrzyj na stronę Simple Frame.

Social Media

Social Media to prawdziwa siła obecnych czasów. Prowadząc z rozwagą profil na Facebooku, jesteście w stanie przyciągnąć do siebie wielu odbiorców. Ważna będzie tutaj regularna komunikacja i dostosowywanie się do grupy użytkowników. Za pomocą mediów społecznościowych jesteście w stanie wiele osiągnąć - od reklamy produktów, aż po nawiązanie relacji z klientami.